zondag 7 augustus 2011

Houten naambordjes

Houten naambordje oud Hollands


 
Houten naambordjes
Op onze huwelijksreis op Curacao zag ik mooie houten naambordjes met schors. Dit vond ik een erg leuk idee voor ons eigen naambordje. Uiteraard wilde ik dit wel zelf maken en ging ik eenmaal thuis op zoek naar bordjes met schors en manieren om ze te decoreren.

Zo kwam ik op de servettentechniek uit. Het leuke hiervan is dat je het naambordje een persoonlijk tintje kan geven. Zo kun je kant en klare servetten gebruiken maar ook je eigen afbeelding of foto op servet laten afdrukken om het naambordje mee te versieren.

Toen ik eenmaal een leuk bordje had gemaakt was het zoeken naar een manier om het mooi te houden want mijn ervaringen met houten tuinbankjes was niet al te best. Na wat rondspeuren en informeren kwam ik op een mooie transparante lak die de naambordjes goed beschermd en tevens een mooie glans meegeeft.

Op ons houten naambordje kreeg ik ook zoveel leuke reacties waardoor het idee werd geboren om een eigen website te gaan maken om mijn eigen creatieve kadootjes op te verkopen. De houten naambordjes waren samen met het ringenkussen en de trouwbedankjes de eerste produkten.

Naast de houten naambordjes met schors heb ik later ook "oud hollandse" en gladde ovale naambordjes toegevoegd. Bij een kennis kwam ik op het idee om ook spreuken op de bordjes te zetten. Je kan zo alle kanten op met de bordjes, het leuke is dat het volledig naar jouw wens wordt gemaakt.

Er zijn heel veel sites die naambordjes verkopen maar veel zijn erg duur en bieden vaak de mogelijkheid om alleen maar de namen en het huisnummer op het bordje te zetten. Ik vond het juist leuk om het naambordje een persoonlijk tintje te geven. Je weet in ieder geval zeker dat wanneer je een naambordje bij ons besteld dat hier geen tweede van bestaat.

Ik heb nog even overwogen om de houten bordjes zelf te maken door ze uit een boomstam te zagen. Dit is echter nog niet zo makkelijk en vergt ook veel zaag en schuurwerk. Daarnaast moet het hout minimaal een jaar drogen en loop je ook de kans dat het gaat barsten. Daarom heb ik ervoor gekozen om de houten naambordjes kant en klaar in te kopen zodat ik zeker weet dat ze goed blijven. Ik moet er niet aan denken dat de bordjes na een paar maanden gaan barsten.

Na een paar maanden mijn eigen webshop te hebben merk ik dat de naambordjes goed ontvangen worden en krijg ik erg veel enthousiaste reacties. Naast de houten naambordjes blijf ik steeds met nieuwe produkten bezig dus houd vooral de website creatievekadootjes in de gaten.

Houten naambordje oud Hollands
Houten naambordje met koeien
Houten naambordje met eendjes
Houten naambordje met paard
Houten naambordje met schors
Houten naambordje met schors
 

1 opmerking:

  1. wat zien ze er toch leuk uit. ook ik ben een echte crea bea die veel knutselt met servetten. en ook ik zit er aan te denken om een webwinkeltje te beginnen. is deze site nog actief? en heb je veel bestelligen? en waar bestel jij de houten naambordjes. want tot nu toe deed ik vaak alleen maar dakpan naamborden maken. je vind mij op facebook onder servettentechnieken samen met patricia.......... en mijn andere hobby is haken ik haak met wol en met plastic en met verknipte t-shirts.

    BeantwoordenVerwijderen